دکتر آزاده معارفیان » متخصص زنان برای درمان عفونت واژن در مشهد
[reading-time]

متخصص زنان برای درمان عفونت واژن

درمان عفونت واژینال

به طور معمول واژن یک خانم ترشحاتی دارد که شفاف و یا کمی به رنگ سفید هستند که واژن با این کار خود را تمیز نگه می دارد، اما این ترشحات بوی بدی نداشته و باعث ایجاد خارش نخواهند شد، اما میزان واثراتی که ایجاد می کند در زمان قائدگی ممکن است متفاوت باشد.اما اگر ترشحات متفاوت باشد و یا بوی نامناسبی ایجاد کند دلیل وجود عفونت است؟ ادامه مطلب را با سایت دکتر معارفیان، متخصص زنان در مشهد همراه باشید.

متخصص-زنان-برای-درمان-عفونت-واژن-در-مشهد

ترشحات واژن در دوران قائدگی

همانور که گفته شد ممکن است تغییراتی در ترشحات واژن در دوران قائدگی ایجاد شود، برای مثال اغلب در این دوران ممکن است مقدار کمی ترشحات بسیار کم  وآبکی را تجربه کنید اما در روزهای دیگر این ترشحات بیشتر شود که همه ی این موارد طبیعی است.

علائمی که باید به پزشک مراجعه کنید

برخی از عفونت های واژن ممکن است هیچ علائمی را بروز ندهد و یا بسته به علت عفونت ممکن است علائم نیز متفاوت باشد، اما در صورت بروز علائم در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره شده است:

• زمانی که ترشحات بوی قابل توجهی دارد و در برخی موارد آزاردهنده می شوند.
  • احساس خارش که می تواندبرای خانم مشکلاتی ایجاد کند.
  • احساس سوزش در هر ساعت از شبانه روز
  • در برخی موارد روابط جنسی می تواند این علائم را بدتر کند.
  • احساس بوی متفاوت از ترشحات واژن
  • ترشحات واژن تغییر رنگ داشته اند.
  • میزان ترشحات بیشتر و با غلظت بیشتری است.
  • احساس ناراحتی هنگام رابطه جنسی
  • متوجه تورم و درد در اطراف و یا خارج واژن شده اید.
  • درد هنگام مقاربت
  • خونریزی واژن و یا لکه بینی
  • درد و سوزش هنگام ادرار

عفونت واژن

به طور کلی عفونت های باکتریایی باعث ایجاد ترشحات خاکستری-سفید و یا زرد می وشند، بوی ای ترشحات ممکن است نزدیک به بوی ماهی باشد.

برخی از عفونت ها خارش ایجاد می کنند و ممکن است ضخیم و یا شبیه پنیز باشد.

علائمی که پس از مشاهده آن ها باید سریعا به پزشک مراجعه کنید

• سابقه هیچگونه عفونتی قبلا نداشته اید.
  • قبلا سابقه عفونت داشته اند، اما علائم جدیدی را تجربه می کنند.
  • شرکایجنسی جدید و متعددی را داشته اند.
  • دچار تب شده اند.
  • باردار هستید.
  • عالمی که بع داز درکان عفونت واژینال برگشته است.

آیا ممکن است این علائم بدون وجود عفونت واژینال باشد؟

بله، در برخی موارد افراد خارش، سوزش در این ناحیه دارند اما پس از انجام بررسی ها و معاینات کامل عفونتی مشاهده نمی وشد، این علائم به دلیل واکنش های آلرژیک ایجاد شده است از جمله:

• حساسیت به برخی از مواد شوینده و پاک کننده
  • حساسیت به بعضی از پارچه ها
  • آلرژی به برخی از صابون ها
  • و…

همچنین یکی از دلایل مشاهده و تجربه این علائم، یائسگی است زیرا زمانی که فرد یائسه شده و یا تخمدان های خود رابرداشته باشد، واژن دچار خشکی شده و ممکن است فرد خارش، سوزش و درد هنگام مقاربت را احساس کند.

نحوه تشخیص عفونت واژینال

باوجود آنکه عفونت در واژینال در گروه بیماری های خطرناک نیست و تا حدودی جای نگرانی ندارد، اما ممکن است فرایند تشخیص علت ایجاد عفونت و درمان آن زمان ببرد.بنابراین زمانی کهبرای درمان عفونت واژینال به پزشک متخصص مراجعه می کنید، مراحل زیر اتفاق می افتد:

• دقیقا چه علائمی را تجربه کرده اید، رنگ ترشح، بوی ترشح، نوع بافت آن و میزان ترشح در طی یک دوره ی زمانی
  • این علائم را به خاطر داشته باشدی تا زمانی که به متخصص زان خوب برای درمان عفونت واژینال مراجعه کردید، تجربیات خود را با وی به اشتراک بگذراید.
  • در برخی موارد ممکن است پزشک توصیه کند حداقل تا 48 ساعت رابطه جنسی نداشته باشید تا بررسی های کامل انجام گیرد.

نحوه درمان عفونت واژینال

برای درمان عفونت واژینال، مجموعه ای از روش های عمومی برای کنترل ودرمان عفونت واژینال وجود دارد و روش های درمانی پزشکی مانند مصرف دارو، پماد و شستشو نیز برای درمان عفونت وازینال به کار می رود.

• همیشه ناحیه ی تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  • از اسپری و صابون های عطر دارد در این ناحیه استفاده نکیند.
  • استحمام زیاد ممکن ایجاد رطوبتیدر این ناحیه کرده و عفونت را گسترش دهد.
  • استفاده از کاندوم در روابط جنسی یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت در ناحیه ی وازینال است.
  • از لباس هایی که گرما و رطوبت ایجاد می کنند، پیشگیری کنید مانند لباس های نایلونی، پلاستیکیف لباس و شلوار تنگ، جوراب شلواری های غیر نخی و یا پنبه ای و.. که ممکن است عفونت و عوامل وابسته به آن را گسترش دهد.

نتیجه:

بسیاری از زنان در طول زندگی حداقل یک بار دچار عفونت در ناحیه ی واژینال خود می شوند، بنابراین پزشکان توصیه می کنند توصیه ی های عمومی مفید برای پیشگیری از ابتلا به عفون واژینال را رعایت کرده و هر سال به متخصص زنان خوب مراجعه کرده و معایات و بررسی های کامل را انجام دهید.

برچسب ها: