مدت زمان مطالعه6 دقیقه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

درمان خشکی واژن با لیزر

همانطور که می دانید خشکی واژن عارضهِ ناخوشایندی برای بسیاری از خانم ها به شمار می رود و در هر سنی هم ممکن است ایجاد شود از خانم های جوان گرفته تا کهنسالان و هر کدام هم علل مختص به خود را دارند، همینطور هم می تواند مشکلات بسیار زیادی برای آن ها رقم بزند. عوامل مختلفی هم در ایجاد چنین عارضه ای نقش دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم، در ادامه مطلب سایت دکتر آزاده معارفیان درباره درمان خشکی واژن با لیزر بیشتر بخوانید.

آمار ها نشان می دهد هر سه زن یکی از آن ها دچار خشکی واژن است و با توجه به میزان درد و ناراحتی ناشی از این عارضه درصدد درمان و رفع آن بر می آیند. در این میان انواع مختلف روش های درمانی وجود دارد که با توجه به مزایای منحصر به فردی که هر کدام از آن تکنیک های درمانی دارند، انتخاب می کنند. اغلب افراد به دنبال روش درمانی امن و سریع و در عین حال غیر تهاجمی هستند. لیزر تراپی در کنار دیگر روش های درمانی، به عنوان بهترین روش درمان خشکی واژن محسوب می شود، زیرا نتیجه ی مطلوبی برای بانوان به ارمغان می آورد. از مزایای لیزر این است که بدون هرگونه عوارض، درد و خونریزی درمان انجام خواهد شد و بیمار در زمان کوتاه بهترین نتایج را دریافت خواهد کرد.

دکتر زنان خوب در مشهد

درمان-خشکی-واژن-با-لیزر-در-مشهد

خشکی واژن چیست؟

یک مشکل رایج میان بانوان که روابط زناشویی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا رطوبت واژن در هنگام برقراری رابطه جنسی امری ضروری و مهم است و در صورت خشکی ارتباطات جنسی به از عاملی لذت بخش به آزاردهنده بدل می شود و در نهایت موجب نارضایتی های جنسی و بهم خوردن تعادلات در زندگی زناشویی می شود. رطوبت واژن معمولاٌ از لایه ی بسیار نازکی و شفافی که جداره واژن را پوشانده سات تامین می شود و زمانی به دلایل مختلفی این لایه رطوبت و لغزندگی خود را از دست دهد این عارضه که تحت عنوان آرتروفی هم از آن یاد می کنند ایجاد می شود. هورمون استروژن هم به عنوان ماده اصلی تغذیه کننده این لایه شفاف و مرطوب است که نرمی و لغزندگی را برای واژن به ارمغان می آورد.

علائم خشکی واژن عبارت اند از:

• احساس سوزش و خارش شدید در ناحیه دستگاه تناسلی
  • داشتن رابطه جنسی دردناک و حتی همراه با خونریزی
  • ابتلا به عفونت در مجاری ادراری
  • تکرار ادرار یا در برخی مواقع بی اختیاری ادراری هم مشاهده شده است.
  • دردناک و حساس شدن ناحیه واژینال
  • عدم رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم در خانم ها
  • تغییر در رنگ و بافت واژن

عوامل موثر در بروز خشکی واژن

1. کاهش هورمون استروژن به عنوان اصلی ترین عامل خشکی واژن شناخته شده است، زیرا این هورمون باعث ترشحات واژنی و در نتیجه حفظ سلامت اندام تناسلی می گردد. در نتیجه در صورت عدم تولید هورمون استروژن به دلیل افزایش سن، زایمان، شیردهی، استعمال دخانیات و انجام انواع عمل های مرتبط با دستگاه تناسلی، موجب از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و رطوبت لازم ناحیه واژینال می شود.
  2. بیماری های نقص سیستم ایمنی: یک نوع بیماری خود ایمنی به نام شوگرن وجود دارد که باعث می شود بافت های سالم بدن مورد حمله و تهاجم گلبول های سفید و اختلال در عملکرد آن ها می شود. این عارضه علاوه بر خشکی واژن منجر به خشکی چشم و دهان نیز می گردد.
  3. دوش واژینال، یکی دیگر از عوامل خشکی واژن به حساب می آید این عامل از شستشوی نا مناسب ناحیه واژینال نشات می گیرد و باعث بهم خوردن تعادل باکتریای در واژن می شود و در نتیجه خشکی، التهاب، عفونت واژن را به دنبال دارد.
  4. استفاده از برخی از دارو های ضد افسردگی و ضد آلرژی هم موجب کاهش رطوبت بافت واژن می شوند.
  5. انواع روش های پیشگیری از بارداری مانند مصرف قرص و مواد اسپرم کش موجود در کاندوم های لاتکس هم منجر به خشکی و التهاب واژن می شوند.
  6. کاهش روحیه و افزایش استرس و اضطراب، افسردگی در صورت عدم درمان به مرور زمان باعث ایجاد خشکی واژن می شوند.
گواهی سلامت قبل از ازدواج

خشکی واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

با مشاهده علائم فوق و مراجعه به پزشک متخصص زنان، تشخیص در مورد ابتلا به این عارضه انجام می شود.

از روش های تشخیصی معاینات بالینی و فیزیکی، آزمایشات پاپ اسمیر، هورمونی، ادراری، می توان نام برد. در نتایج هر کدام از این تست ها پزشک با دقت آن ها را بررسی و ارزیابی می کند و در اخر با توجه آن ها اقدام به تایید و یا رد ابتلا به این عارضه می کند. سپس با تشخیصی به هنگام روند درمانی به سرعت آغاز می وشد و از رنج و ناراحتی های بیشتری در امان می مانید.

روش های مختلف درمان خشکی واژن

• استروژن درمانی
  • استفاده از روان کننده های دارویی
  • دارو درمانی
  • ایجاد تغییراتی محرض در رابطه جنسی
  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین و پروتئین ها
  • اصلاح الگوی زندگی
  • استفاده از تکنولوژی رادیو فرکانسی یا همان آر اف
  • لیزرتراپی تا کنون آمار بسیار بالای در موفقیت آمیز بودن روش درمان خشکی واژن با لیزر ثبت شده است که با استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ ممکن خواهد بود، در این روش درمانی تراپیست با قرار دادن اشعه های لیزر بر روی منطقه مورد نظر خشکی و آرتروفی را درمان می کند. لیزر مونالیزاتاچ بافت های داخلی واژن را تحریک به خونرسانی می کند و همین امر موجب افزایش کلاژن و هورمون استروژن می شود که لایه نازک رطوبتی را در واژن بر می گرداند. در نهایت به مجموعه ای از این مراحل جوانسازی واژن با لیزر هم می گویند.

مزایا استفاده درمان خشکی واژن با لیزر

• سرعت بالای درمانی آن به طوری که در طی 1-3 جلسه درمانی این عارضه به طور کامل رفع می شود.
  • هیچ گونه درد یا ناراحتی را احساس نخواهید کرد.
  • عوارضی پس از لیزرتراپی ایجاد نمی شود.
  • روشی کاملا ایمن و غیر تهاجمی است.
لیزر مونالیزا تاچ در مشهد

نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق به شما توصیه می کنیم برای تجربه عمل درمانی موفقیت آمیز بهتر است از بهترین متخصص زنان در مشهد و جراحی زیبایی زنان کمک بگیرید تا درد و ناراحتی احساس نکنید. همینطور تا میتوانید اقدام به انجام روش های جوانسازی در نواحی مختلف بدن خود و حس ناب زیبایی را به خود هدیه بدهید. اما همانطور که گفته شد برای تجربه یک عمل زیبایی موفق نیاز به یک جراحی خوب زنان و همکاری بیمار دارد.